Educația non-formală (ENF) se referă la toate acele activități care sunt desfășurate în afara mediului școlar și care tind a dezvolta abilitățile, facultățile intelectuale și facultățile morale dar ale indivizilor. (Wikipedia)

În momentul în care am început să cunoștem tot mai multe alternative la stilul de viață care, mulți ani părea una normală pentru noi, dar și pentru că avem trei copiii cu vârste fragede (1-8-10 când ne-am mutat în pădure), educația sau mai corect școlarizarea copiilor noștri a devenit una provocatoare și nu mai părea atât de simplă ca înainte.

Atunci când ne-am cunoscut cu Maria în Budapesta, am ales să ne unim drumurile și să ne întoarcem în România. Ea fiind din Sălaj, eu din Mureș, în principiu ne era totuna care din orașele mari de pe această „rută” alegem. Oradea, Cluj, sau Târgu Mureș? Mai era în calcul și Odorheiu Secuiesc. Ei, până la urmă am ales Târgu Mureșul pentru că nici nu era o metropolă cum e Clujul dar posibilitățile de școlarizare ni se păreau foarte diversificate. Nici măcar nu ne-am gândit că sistemul școlar de stat poate fi (ca să să nu spun că ESTE) unul defctuos până când cineva ne-a întrebat „Ai văzut filmul SUMERHILL-ȘCOALA DEMOCRATICĂ?” Apoi am auzit de școala Waldorf, Montesorii și cireașa de pe tort a fost termenul HOMESCHOOLING! Ce? Să nu meargă copiii la școală? Inacceptabil! Deseori zâmbesc când mai întâlnesc oameni care consideră „homeshooling-ul” o fiță de bogătași, unde profesorii vin acasă la copil 😀

Considerând că sunteți deja oarecum în temă cu aceste termene, nu voi intra în detalii. Ce înseamnă „homeschooling” sau „summerhill , etc puteți afla dacă accesați link-urile de la definițiile aferente. Ceea ce vreau să vă spun este că multă vreme am cochetat cu ideea de homeschooling chiar dacă scoala democratică Summerhill ne place extrem de mult. Însă, având în vedere situația noastră, deocamdată, copii noștri sunt în sistemul școlar de stat. În mediul rural. Nu avem de ce să ne plângem deocamdată. Suntem foarte atenți la ce se întâmplă cu copii și intervenim acolo și atunci când e nevoie. Încercăm să completăm lipsurile pin faptul că trăim în natură. cu natura, prin cunoștințele acumulate din „altfel” de locuri dar și prin taberele alternative (dupa ideologia „scoala in padure – sumerhill”)pe care le organizăm cu multiple scopuri.

Oricum, în educația copiilor noștri, un rol extrem de important îl joacă toți oamenii care, fie voluntar, fie participant la diferite evenimente, ne trec pragul! Așa învață, exersează limba română (noi fiind de etnie maghiară), așa învață să cânte la chitară, etc, etc. Nu putem decât să fim rtecunoscători și să mulțumim și pe această cale!

Share this Page