Educație

Copiii, școala, joaca, libertatea…și familia

Eu deseori îmi dau seama că fac greșeala de a confunda copii mei cu un adult. Deseori mi se întâmplă să mă supăr că nu pot sau nu vor (nu le face plăcere) să facă ceea ce-i rog. Apoi realizez că problema (în niciun caz) nu sunt ei…ci eu. Ca să mă scap un pic, câteodată mă gândesc că “și-o caută”. Adică le place să facă pe “deștepții” în rândul adulților. Mno, știu că nu am dreptate. Noi avem 3 copii (4, 11 și 13 ani). Cel mic e mic. 🙂 El e cu noi, acasă. Se joacă toată ziua, mai ajută cu ce poate. Totul e ok. Cei doi sunt la școală. Da, în sistem. Nimic special. Din păcate, sau nu, nu știu. Majoritatea celor care ne urmăresc activitatea, ne cunosc, știu că am fost în pragul homeschooling-ului. Până la urmă am ales scoala “normală “. Asta pentru că au mers la școala din sat, unde sunt 13 copii în total deci, clase adunate. Era (pentru copilul de 11 ani încă este) lejer. O joacă. Rezultate bune (dacă asta contează), 4-5 ore la școală, teme nu prea multe. Le rămâne(a) suficient timp pentru joacă, familie. Băiatul de 13 ani, a trecut la “alt nivel”, atunci când a început clasa a 5-a. Acum este în clasa a 6-a. Știți și voi : profesori diferiți, mai ocupați, mai multe materii (multe inutile, zic eu), mai multe teme, mai multe ore în bancă. Plus competiția, plus recompensele în BANI (wtf?)! Eu atunci am început să văd “colții” sistemului când a ajuns copilul cel Mare în clasa a 5-a. Atunci am simțit prima oară cum sistemul, încet, încet pas cu pas îți absoarbe, îți fură copilul. Da, asta am simțit. Nu sunt psiholog, poate sunt eu mai sensibil dar, nu cred că este benefic copilului, copiilor în general. Și cazul nostru este în mediu rural și nu urban unde, cred ca este și mai grav.  Să vă explic :De pe o zi pe alta, copilul cu care ai petrecut 18-20 pe zi (pentru ca muncim de acasă, ca să zic asa) , ajunge să fie cu tine 10-12 ore (cu somn cu tot) în momentul în care trece în clasa a 5-a. La navetă se adaugă 2 sau chiar 3 ore în plus (bine, asta nu este neapărat vina SistemuIui), la statul în bancă se mai adaugă 1-2 ore dar, ceea ce e nasol sunt TEMELE pentru acasă. Temele pentru acasă îmi fură copiii! Ori vine acasă, mănâncă, se odihnește puțin și își face temele. Și ajunge sa termine cu tot programul înșirat mai sus, undeva pe la 7. Deci ii mai rămân 2 ore de joacă. Ori vine acasă, mănâncă și se pune să își facă temele ca să fie sigur ca termină în timp (dacă alege varianta asta, cred ca va dați seama de nodurile, stresul din burtica copilului de a nu eșua). Deci ii mai rămân 2 ore de joacă….si îl lăsăm în principiu să facă ce dorește. Dar, copilul este cu noi în teorie mai mult. Știți, sunt unele lucruri care am dori să transmit copilului meu. Lucruri utile în viață. Cum se bate un cui, cum gătești,  cum cosesti, cum repari, cum te poți hrăni sănătos, cum sa fi corect, cinstit….cât de frumos este să îți petreci timpul in/cu familie. Întrebarea mea este : CÂND?! Pe de altă parte sfaturile sunt : “Nu e bine să faci temele copilului”. De acord. “Lasă copilul să se miște cât mai mult pentru că, toată ziua stă în bancă”. De acord. “Culcă copilul devreme” De acord. “Ca părinte, joacă – te mult și petrece mult timp cu copilul tău”. De acord. 
Intrebarea mea, din nou, este…..CÂND?!….. și acum a început clasa a VI-a….

Lasă un răspuns

Connect with:




Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Rating*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.